Na výzvědách u konkurence. Jiří Mičánek si na Ferrari chválil klimatizaci

Na výzvědách u konkurence. Jiří Mičánek si na Ferrari chválil klimatizaci

15/05/2022

„Přestup“ roku? Fotky Jiřího Mičánka jr. ve Ferrari 488 Challenge spustily spekulace o tom, že tým závodící s Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO 2 možná přepřáhne. Ve skutečnosti ale manažer a závodník týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra jen využil možnosti „otestovat“ si konkurenci.

„Dostal jsem možnost od AP Corse si vyzkoušet 488 Challenge na Masarykově okruhu. Byla to pro mě zajímavá zkušenost v tom, že jde o přímou konkurenci našeho Huracánu,“ vysvětluje Jiří Mičánek, jak se za volant Ferrari dostal.

A jak ze srovnání s ultimátním Lamborghini model od Ferrari vyšel? „Každé auto je trochu jiné. Ferrari má výhodu vyššího výkonu a na rovinkách to cítit je. Odlišnost je v brzdách, my jezdíme na ocelových kotoučích, 488 má keramické,“ vypočítává pilot, který má mimochodem se 488 i nedávnou závodní zkušenost. Právě tento vůz pilotovaný Italem Phillipem Baronem na něj před měsícem dlouho dotíral v závěru vytrvalostního závodu zónového mistrovství na Hungaroringu.

Z tohoto souboje vyšlo nakonec Lamborghini – Baron totiž do Mičánka naboural a zatímco český pilot se po smyku a hodinách vrátil na trať, Ferrari skončilo na trávě vedle trati s ulomeným zavěšením kola.

„I přes větší výkon Ferrari je naše Lamborghini v čase na kolo rychlejší. Pocitově je pak Lamborghini drsnější, syrovější, víc ultimátní,“ popisuje Mičánek a k dobru dává jednu zásadní odlišnost. Huracán má na rozdíl od 488 spojkový pedál, i když jej jezdec využije jen při rozjezdu a dál už řadí pádly pod volantem. Efektivní start s Lamborghini proto vyžaduje víc umu než v případě Ferrari, které má launch control.

„V jedné věci je ale Ferrari bezkonkurenční, to musím přiznat. Má klimatizaci,“ směje se Mičánek, který stejně jako stálá týmová posádka Bronislav Formánek a Josef Záruba musí v neklimatizovaném Huracánu vytrpět teploty přesahující padesát stupňů.