Peklo na vodě a spokojenost na suchu. Šmarda jede z Rakouska se smíšenými pocity

Peklo na vodě a spokojenost na suchu. Šmarda jede z Rakouska se smíšenými pocity

17/07/2021

Josef Šmarda skončil ve víkendové dvojici závodů Porsche Sports Cup Deutschland na šestém a třetím místě. Sobotní program poznamenaly extrémní srážky, v nedělním parnu Šmarda výsledek vylepšil a byl na stupních vítězů.

Stále čtvrtá příčka průběžně, stále minimální ztráta na celkové stupně vítězů. Takový je výsledek víkendového úsilí Josefa Šmardy ve třídě Drivers Competition Pro v sérii Porsche Sports Cup Deutschland. „Ve finále musíme být spokojení s tím, co jsem si dal za cíl před víkendem – přivézt do cíle v pořádku auto i sebe. Podmínky byly totiž extrémní,“ hodnotí Šmarda.

Mluví hlavně o sobotním závodním programu, který kvůli vydatným srážkám balancoval na hranici zrušení. Nakonec se pořadatelé rozhodli závodní program odjet. Všechny třídy absolvovaly své závody v extrémních podmínkách, často za safety carem, který vyjížděl kvůli častým nehodám. Rakouské počasí přálo nakonec právě Šmardově třídě Drivers Competition Pro. Alespoň v rámci možností. Déšť se na závod zmírnil, na trati ale stále zůstávalo extrémní množství vody, které nedokázala pojmout kanalizace ani půda okolo trati.

„Stalo se tam několik momentů, které mě vyvedly z koncentrace. A to mě připravilo o body a ve finále o lepší umístění,“ hodnotí závodník s tím, že extrémní počasí stálo i za výpadky měřicí techniky. Chuť si Šmarda napravil v nedělním závodu, který se jel už na suchu, ale podle provizorního časového harmonogramu, kvůli kterému jezdci startovali do závodu jen řádově minuty po kvalifikaci. „Tahle nestandardní situace nás dostala pod tlak, ale to je nejspíš to, co mi sedí,“ komentuje okolnosti závodu Josef Šmarda, který v souboji nakonec uhájil o jediný bod třetí místo před svým rivalem v boji o celkové umístění v šampionátu Němcem Rocco Herzem.

V konečném pořadí tak českokanadský závodník zůstal na čtvrtém místě za Herzem, ovšem jen s minimálním navýšením ztráty – ta se prohloubila o tři body na celkových třináct. „To je velmi dobrá výchozí pozice do zbývajících sedmi závodů. Příště jedeme na Oscherslebenu, který mi vyloženě sedí. Je to velmi technická trať, hodně zatáček na krátké vzdálenosti. A velmi specifický závěr, kdy se z poslední zatáčky vyjíždí na cílovou rovinku, která je k cílové čáře velmi krátká, takže je tam minimální prostor pro korekci času,“ vysvětluje Šmarda.

Právě o tisíciny v jízdě pravidelnosti v jeho kategorii jde. Ukázalo se to i o uplynulém víkendu. Šmarda nasbíral v obou jízdách nižší počty „trestných“ bodů než v uplynulých ročnících. Obrovsky ale posílila i konkurence. „Dřív se v tomto šampionátu bojovalo o setiny, dnes jde o tisíciny vteřiny. Konkurence a tlak neuvěřitelným způsobem vzrostly,“ hodnotí Jiří Mičánek starší, šéf týmu Mičánek Motorsport, za který Šmarda v šampionátu startuje.