ROZHOVOR: Dlouhá pauza a ostrý start. Vyléčený Libor Dvořáček pojede Lamborghini Super Trofeo bez parťáka

ROZHOVOR: Dlouhá pauza a ostrý start. Vyléčený Libor Dvořáček pojede Lamborghini Super Trofeo bez parťáka

21/07/2021

Po zranění kolene se do šampionátu Lamborghini Super Trofeo vrátí Libor Dvořáček. Za volantem Lamborghini Huracán týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra odstartuje příští víkend ve Spa. Premiéru si odbyde sám – jeho spolujezdec Kurt Wagner je totiž nemocný dlouhodobě.

První závod, sotva vyléčené koleno a hned dvojnásobná porce času za volantem. Libora Dvořáčka, který loni ve třídě LB Cup seriálu Lamborghini Super Trofeo Europe skončil v posádce s Kurtem Wagnerem celkově druhý, čeká zátěžový víkend. „Dvakrát jsme testovali, takže vím, jak na tom jsem. Ale z toho jet závod sám mám respekt,“ říká pilot týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra.

První otázka se nabízí: Co zraněné koleno?

Měl jsem prasklý meniskus, který mi museli šít, a natržený vaz. Takže úplně zahojené to není. Na prvních testech v Brně skoro před měsícem to ještě bolelo. Další test ve Spa už byl lepší. Výhoda je, že je to levé koleno. Takže ho potřebuju jen na spojku.

Když odhlédneme od kolene, z testů jste měl jaký dojem?

První den v Brně jsem měl hodně smíšené pocity, nedokázal jsem se do toho dostat. Druhý den se to otočilo a zajel jsem si v Brně osobní rekord.

Do sezony naskočíte v půlce a ještě bez svého spolujezdce Kurta Wagnera, který je dlouhodobě nemocný. Je to výzva?

Že Kurt nemůže jet, mě mrzí. Jak z pohledu závodění, tak osobního, přece jen jsme spolu leccos zažili a jsme kamarádi. Bude mi tam chybět jako spolujezdec i jako parťák. Se závoděním to teď nedokážu odhadnout, bude to první sólo závod, který absolvuju.

To je dohromady 100 minut ostrého závodu za dva dny.

A k tomu dva hodinové tréninky a dvě kvalifikace. Na jednu stranu se na to těším, na druhou stranu vím, že to bude hodně náročné. Musím tomu přizpůsobit i svůj jezdecký styl, byl jsem zvyklý jezdit silověji a agresivněji, ale to je samozřejmě náročnější. Takže musím jet jemněji, abych to byl schopný fyzicky dát.

Jak se na sólo jízdu tváří pravidla šampionátu? Je to výhoda?

Spíš naopak. V okně mezi dvacátou a třicátou minutou musím stejně do boxu a za jízdu bez střídání je tam ještě třívteřinová penalizace.

Půlka sezony je pryč, ale předpokládám, že v jednotlivých závodech budete chtít být na podiu, jak jste bývali loni.

My jsme měli původně ambice jít o jednu třídu výš, ale to jaro a zdravotní problémy nás obou to zmařily. Takže budu dál ve třídě LB Cup a s výsledky uvidíme. Vím, že tam jede víc aut, na druhou stranu vidím, že naši loňští soupeři dokáží porážet i auta o třídu výš. Každopádně na bednu to bude určitě letos náročnější.

Jak se připravujete po tak dlouhé pauze po jezdecké stránce?

Trénoval jsem na trenažéru a klíčové byly samozřejmě ty testy. Spa je trať, kde hrají velkou roli zkušenosti, dá se tam lehce ztratit. Mně pomáhá Pepa Záruba, díky němu jsem se naučil, že je lepší některé zatáčky pomaleji najíždět a vytěžit z toho na výjezdu. Trochu mě mrzí, že jsme ve Spa nemohli testovat dva dny, naši konkurenti tam ještě zůstávali. A ten druhý den je vždycky jiný.

Co samotné Spa? Je to váš oblíbený okruh?

Tak samozřejmě je to ikona mezi okruhy, jedna z nejdelších a nejstarších tratí, extrémně těžká. Upřímně – nepatří k mým nejoblíbenějším, mám raději Nürburgring, Zandvoort, Paul Ricard. Ale testy tam dopadly dobře. Když to srovnám s časy z loňska, tak i za horších podmínek jsem udržel čas, to je dobrý základ. Vím, že to bude těžké, ale těším se na to a budeme bojovat.