Startuje Lamborghini Super Trofeo. Mičánek Motorsport powered by Buggyra si chce jít pro titul

Startuje Lamborghini Super Trofeo. Mičánek Motorsport powered by Buggyra si chce jít pro titul

31/05/2023

Svoji šestou sezonu odstartuje tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra v prestižním seriálu Lamborghini Super Trofeo Europe. Přesto bude první podnik ve Francii na okruhu Paul Ricard pro zkušený tým krokem do neznáma. Stejně jako pro ostatní. Sezona totiž odstartuje s novým dodavatelem pneumatik, které zatím týmy nemohly otestovat.

Tři hodiny ve čtvrtek dopoledne. Tolik času budou mít týmy na to, aby získaly základní nastavení před startem „ostrých“ tréninků. Seriál Lamborghini Super Trofeo totiž letos odstartuje na pneumatikách Hankook, které nahradily dřívější značku Pirelli.

„Musíme auta kompletně nastavit, změnit výšku, odklony, budeme měnit pružiny. Pneumatika je výrazně jiná než dřívější Pirelli, bude to určitě do jisté míry game changer. Na druhou stranu startovní čáru budeme mít všichni stejnou,“ zmiňuje před startem seriálu manažer týmu Jiří Mičánek jr.

Do seriálu nastoupí osvědčená sestava z loňska. Se startovním číslem 66 bude ve třídě Pro-AM bojovat dvojice Karol Basz a Bronislav Formánek. Po loňském závěru sezony, kdy si ze dvou podniků přivezli tři první místa, chystají jezdci i tým šéfu útok na titul. „Je to pro nás jasný cíl a na Paul Ricard za ním chceme úspěšně vykročit. Přizpůsobili jsme tomu všechno, máme špičkový tým, skvěle připravená auta, nejlepší inženýry,“ říká Mičánek.

Podobně to vidí i Bronislav Formánek, kterého skvělý finiš loni na podzim vynesl do pozice druhého vicemistra šampionátu. Letos by chtěl pohár největší. „Budeme určitě chtít udělat titul Pro-AM, zároveň máme i cíl v průběhu sezony být na velkém pódiu,“ zmiňuje Formánek ambici dostat se mezi nejlepší posádky i v celkovém pořadí.

Mnohem více než v předchozích letech se Formánek věnoval fyzické přípravě. Na druhou stranu dlouho neseděl za volantem Huracánu. Původně se totiž celý tým připravoval na start sezony na Imole už před měsícem. Závod byl ale kvůli stavebním pracem spojeným s chystaným závodem Formule 1 zrušen. „Na první závod jsme se připravovali, testoval jsem. Teď jsem měsíc a půl neseděl v autě,“ krčí rameny Formánek.

Záda mu bude jistit Karol Basz. Ten už naopak za sebou má několik velkých závodů. A na Paul Ricard se těší. „Je to krásná trať, má být krásné počasí. Myslím, že to bude skvělý víkend, který budeme chtít završit nejlepším výsledkem,“ říká polský pilot, který závodem na Paul Ricard uzavře přesně jednu sezonu v barvách stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra.

Stejně jako Formánek i on netrpělivě čeká, jak se na trati budou chovat nové pneumatiky. „Jel jsem na Hankook jednou, ale na jiné směsi. Netroufnu si teď říct, jestli budou lepší nebo horší, prostě budou jiné. Musíme dát všechnu energii do setupu auta, abychom byli připraveni.“

Tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra pošle do závodu i druhou posádku – Libora Dvořáčka s Kurtem Wagnerem. Ti seděli za volantem Huracánu před necelými dvěma týdny – Wagner s Josefem Zárubou ovládl na Red Bull Ringu vytrvalostní závod středoevropského okruhového šampionátu, Dvořáček byl ve sprintu čtvrtý.

„Po Red Bull Ringu jsem byl spokojený, oproti dřívějším časům jsem zrychlil o dvě vteřiny. Na Paul Ricard se těším, je to krásná trať v krásném prostředí, na druhou stranu na trati má být docela plno,“ zmiňuje Dvořáček startovní listinu, ve které je osmačtyřicet aut. S Wagnerem odstartují v kategorii LC Cup.

Závodní náčiní si s sebou do Francie veze i Jiří Mičánek. Ten chce využít toho, že přímo v areálu trati je jezero, kde sídlí francouzská JETSURF akademie. „Takže si stejně jako dřív beru prkno a zahájím letošní jetsurfovou sezonu,“ směje se manažer týmu, který ještě minulý víkend závodil v mistrovství ČR v závodech do vrchu.