Trať, která nesedí každému? Šmarda chce na Oscherslebenu právě proto zaútočit na třetí místo v Porsche Sports Cup

Trať, která nesedí každému? Šmarda chce na Oscherslebenu právě proto zaútočit na třetí místo v Porsche Sports Cup

12/08/2021

Jezdci ten okruh nemají rádi a vypadá podle toho i startovní listina. Českokanadský závodník týmu Mičánek Motorsport Josef Šmarda ale nadcházející víkend na Oscherslebenu vyhlíží s nadějemi, že se v celkovém pořadí třídy Drivers Competition Pro seriálu Porsche Sports Cup Deutschland posune na průběžné třetí místo.

„Hodně jsem odpočíval, cvičil, relaxoval. Cítím se připravený,“ říká šestašedesátiletý závodník na prahu druhé poloviny sezony Porsche Sports Cup Deutschland. Stálice třídy Drivers Competition Pro chce na východoněmeckém okruhu navázat na dřívější skvělé výsledky na této trati – v roce 2012 tady například slavil ve své třídě předčasně titul. „Mezi ostatními to ale není populární okruh a je to vidět i na startovním poli. Přihlášeno je v naší kategorii 24 aut, přitom třeba na Hockenheimringu jich bylo 44,“ upozorňuje Šmarda. A dodává, že více místa na trati bude pro špičku bojující o titul příjemnější. „I kvůli tomu, že trať je hodně technická a úzká, takže se špatně předjíždí,“ popisuje Šmarda s tím, že důležité v obou závodních rozjížďkách bude udělat si místo a pak se soustředit na vyrovnané časy – klíčový údaj v hodnocení třídy Drivers Competition Pro.

Šmarda na Oschersleben jede na čtvrté průběžné pozici, na třetího Rocca Herze ztrácí třináct bodů, na druhého Reného Klingbeila jen o bod víc. „Cílem je posunout se na pozici, která mi na konci sezony zajišťuje křišťálový pohár,“ říká jezdec týmu Mičánek Motorsport. Zároveň upozorňuje, že těžkým soupeřem bude zejména Klingbeil, pro kterého je na východoněmeckém okruhu „domácí“. „Trať klade na jezdce mimořádné technické nároky,“ komentuje Šmarda relativně krátký okruh, který na necelých 3,7 kilometru délky vměstnal 14 zatáček.

Během závodního víkendu se na trati ležící asi 30 kilometrů od Magdeburgu představí víc jak sto sportovních vozů Porsche. Vůbec poprvé uvidí návštěvníci závodů Porsche GT3 Cup v aktuální generaci 992 nebo limitovanou dvousetkusovou edici 911 GT2 Clubsport, která má výkon 700 koní.