Drama se šťastným koncem. Mičánek Motorsport powered by Buggyra slaví poprvé evropský titul

Drama se šťastným koncem. Mičánek Motorsport powered by Buggyra slaví poprvé evropský titul

15/11/2024

Tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra ovládl nejprestižnější evropský značkový šampionát Lamborghini Super Trofeo Europe. Bronislav Formánek a Štefan Rosina v posledním podniku sezóny v Jerezu uhájili vedení v čele šampionátu a slaví evropský titul.

„Získat tento titul byl náš cíl od roku 2019, kdy jsme do Lamborghini Super Trofeo vstoupili. Dvakrát jsme byli blízko a pokaždé nám to těsně uteklo. Teď jsme náš cíl splnili,“ popisuje manažer týmu Jiří Mičánek jr. Lamborghini Huracán ST EVO2 v česko-slovenských národních barvách oba závody dokončilo na osmém místě, které stačilo na udržení klíčového náskoku v čele šampionátu.

Československá posádka Bronislav Formánek – Štefan Rosina za titulem vykročila už v prvním závodním víkendu na Imole, celkem za sezónu nasbírala tři vítězství a tři druhá místa. Před posledním závodním víkendem byla v čele šampionátu o 13,5 bodu a věřila, že potřebný náskok 15 bodů by mohla získat už ve čtvrtečním prvním závodem. Do finálového podniku Lamborghini Super Trofeo Europe ale zasáhlo počasí – na jih Španělska se přiřítila další vlna přívalových dešťů a ovlivnila i první závod. Ten se jel v hustém dešti a předčasně jej ukončila červená vlajka. „Věřil jsem, že bychom mohli souboj o titul rozhodnout už ve čtvrtek, ale na mokru to byl boj o přežití. Snažili jsme se dovézt auto v celku a neztratit žádné důležité body. A to se nám podařilo,“ hodnotí Bronislav Formánek.

Náskok Formánka s Rosinou na rivaly z týmu Boutsen VDS se tak ztenčil o další bod a stále existovala teoretická šance, že český tým o titul ve třídě PRO-AM přijde. Pro jezdce i Jiřího Mičánka to znamenalo další bezesnou noc. Na jejím konci ale byl závod, ve kterém tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra vedení uhájil a může slavit titul.

Klíčový moment přišel hned na začátku druhého závodu, kdy Renaud Kuppens z Boutsen VDS dostal ránu od soupeře a propadl se na konec startovního pole. „V tu chvíli už bylo jasné, že šance na zvrat je už jenom teoretická,“ vysvětluje Jiří Mičánek. I přes nevyzpytatelný průběh závodu, který se jel na osychající trati, uhájili Rosina s Formánkem osmou pozici a mohli oslavit titul.

Zadostiučinění je to i pro Štefana Rosinu, který v minulých letech dvakrát od evropského titulu v GT2 European Series, vždy se ale musel spokojit s druhým místem. „Máme titul, což je historický okamžik. Teď mám pocity spíš smíšené, celou sezónu jsme dostali zabrat a opravdu si to uvědomíme, až z nás všechno opadne. Myslím, že nikdo z nás nečekal, že bychom mohli být šampioni. A nečekali to ani soupeři, ani továrna Lamborghini. Dnes je český tým v pozornosti nejlepších týmů světa. A to je výjimečné,“ hodnotí Štefan Rosina.

Smolní junioři. Galášův boj o body ukončila rána od soupeře

Smůla naopak provázela posádku Jáchym Galáš – Matěj Pavlíček ve třídě PRO. Platilo to hlavně o nedělním druhém závodu, který velmi dobře odstartoval Jáchym Galáš a na osychající trati se postupně propracovával dopředu. Pak ale přišla rána od soupeře, která jej poslala do hodin a tím i na konec startovního pole. Matěj Pavlíček pak už s poškozeným autem bojoval o udržení a závod dokončil na 16. místě. V sobotním deštivém závodu pak dvojice dojela sedmnáctá.

 

Drama se šťastným koncem. Mičánek Motorsport powered by Buggyra slaví poprvé evropský titul

Tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra ovládl nejprestižnější evropský značkový šampionát Lamborghini Super Trofeo Europe. Bronislav Formánek a Štefan Rosina v posledním podniku sezóny v Jerezu uhájili vedení v čele šampionátu a slaví evropský titul.

„Získat tento titul byl náš cíl od roku 2019, kdy jsme do Lamborghini Super Trofeo vstoupili. Dvakrát jsme byli blízko a pokaždé nám to těsně uteklo. Teď jsme náš cíl splnili,“ popisuje manažer týmu Jiří Mičánek jr. Lamborghini Huracán ST EVO2 v česko-slovenských národních barvách oba závody dokončilo na osmém místě, které stačilo na udržení klíčového náskoku v čele šampionátu.

Československá posádka Bronislav Formánek – Štefan Rosina za titulem vykročila už v prvním závodním víkendu na Imole, celkem za sezónu nasbírala tři vítězství a tři druhá místa. Před posledním závodním víkendem byla v čele šampionátu o 13,5 bodu a věřila, že potřebný náskok 15 bodů by mohla získat už ve čtvrtečním prvním závodem. Do finálového podniku Lamborghini Super Trofeo Europe ale zasáhlo počasí – na jih Španělska se přiřítila další vlna přívalových dešťů a ovlivnila i první závod. Ten se jel v hustém dešti a předčasně jej ukončila červená vlajka. „Věřil jsem, že bychom mohli souboj o titul rozhodnout už ve čtvrtek, ale na mokru to byl boj o přežití. Snažili jsme se dovézt auto v celku a neztratit žádné důležité body. A to se nám podařilo,“ hodnotí Bronislav Formánek.

Náskok Formánka s Rosinou na rivaly z týmu Boutsen VDS se tak ztenčil o další bod a stále existovala teoretická šance, že český tým o titul ve třídě PRO-AM přijde. Pro jezdce i Jiřího Mičánka to znamenalo další bezesnou noc. Na jejím konci ale byl závod, ve kterém tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra vedení uhájil a může slavit titul.

Klíčový moment přišel hned na začátku druhého závodu, kdy Renaud Kuppens z Boutsen VDS dostal ránu od soupeře a propadl se na konec startovního pole. „V tu chvíli už bylo jasné, že šance na zvrat je už jenom teoretická,“ vysvětluje Jiří Mičánek. I přes nevyzpytatelný průběh závodu, který se jel na osychající trati, uhájili Rosina s Formánkem osmou pozici a mohli oslavit titul.

Zadostiučinění je to i pro Štefana Rosinu, který v minulých letech dvakrát od evropského titulu v GT2 European Series, vždy se ale musel spokojit s druhým místem. „Máme titul, což je historický okamžik. Teď mám pocity spíš smíšené, celou sezónu jsme dostali zabrat a opravdu si to uvědomíme, až z nás všechno opadne. Myslím, že nikdo z nás nečekal, že bychom mohli být šampioni. A nečekali to ani soupeři, ani továrna Lamborghini. Dnes je český tým v pozornosti nejlepších týmů světa. A to je výjimečné,“ hodnotí Štefan Rosina.

Smolní junioři. Galášův boj o body ukončila rána od soupeře

Smůla naopak provázela posádku Jáchym Galáš – Matěj Pavlíček ve třídě PRO. Platilo to hlavně o nedělním druhém závodu, který velmi dobře odstartoval Jáchym Galáš a na osychající trati se postupně propracovával dopředu. Pak ale přišla rána od soupeře, která jej poslala do hodin a tím i na konec startovního pole. Matěj Pavlíček pak už s poškozeným autem bojoval o udržení a závod dokončil na 16. místě. V sobotním deštivém závodu pak dvojice dojela sedmnáctá.