Opět do vrchu. Jiří Mičánek odstartuje sezonu na Brněnském drakovi

Opět do vrchu. Jiří Mičánek odstartuje sezonu na Brněnském drakovi

31/03/2023

Legendární vrchařský závod Brněnský drak letos odstartuje sezonu týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Za volant Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2 se posadí přímo manažer týmu Jiří Mičánek jr.

Úvodní podnik vrchařské sezony naváže 1. a 2. dubna přímo na třídenní testování na Automotodromu Brno. „V rámci testů se zaměřujeme hlavně na naše okruhové aktivity, tedy na seriál Lamborghini Super Trofeo Europe a nově i středoevropské mistrovství FIA CEZ. Ale byl i prostor, abych chvíli jezdil já a dostal se před víkendem do tempa,“ popisuje Jiří Mičánek.

Ten do vrchařské sezony odstartuje z pozice českého vicemistra v prestižní Skupině 2 vypsané pro silné GT vozy s pohonem zadní nápravy. Loni se zúčastnil čtyř podniků, letos zatím jasno nemá. „Stále platí, že prioritou jsou pro nás okruhové závody. A k Super Trofeo Europe nyní přidáváme druhý plnohodnotný program s juniorskými jezdci. Pokud to ale půjde, chci vrchy znovu jezdit,“ přiblížil Mičánek.

Toho čeká domácí trať a velmi pravděpodobně i složité podmínky. Po mrazivých dnech, kdy se v paddocku brněnského automotodromu dokonce držel sníh a led, se má oteplit. Předpověď ale zároveň slibuje déšť. „Na začátku sezony jsou podmínky vždycky složité, ale mě osobně to nevadí. Špatné počasí vždycky eliminuje výhody plynoucí z výkonu auta a mnohem víc pak záleží na jezdeckých schopnostech. Z tohoto pohledu by mohl být víkend v Brně hodně zajímavý,“ naznačuje Mičánek ambice opět bojovat o nejvyšší pozice a navázat na loňskou úspěšnou sezonu, která odstartovala stejně jako loni právě v Brně.

Brněnský drak, který v devadesátých letech zakládal Jiří Mičánek st., se jede v protisměru trati Masarykova okruhu z nejnižšího bodu za Schwantzovou zatáčkou směrem až na horizont pod tribunou A. Trať měří 2435 metrů a má převýšení 73 metrů. „Drak je pro mě povinnost, je to domácí závod, navíc start sezony. Výhoda je i to, že trať je tu široká a jsou tu únikové zóny, takže je tu o trochu větší prostor pro chybu než na klasických přírodních tratích. Na rozježdění po zimě je to ideální,“ pochvaluje si Mičánek.

Stejně jako loni vyrazí Jiří Mičánek do vrchařské sezony se standardní okruhovou specifikací „gétéčka“ Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2. Vůz dostal pro letošek opět nový design, který tým představil formou videa při rolloutu právě na Masarykově okruhu. „Kvůli Lamborghini Super Trofeo Europe ho musíme držet ve stavu vyžadovaném továrnou pro cupové závody. Tak to bylo loni a bude to i letos,“ vysvětluje manažer týmu a závodník.

Brněnský drak se jede v sobotu i v neděli, diváci mohou dění na trati sledovat z tribuny C, nebo navštívit paddock. Vstupné na obě místa je 150 korun.