Startuje Super Trofeo. Tým Jiřího Mičánka čeká největší konkurence v historii seriálu

Startuje Super Trofeo. Tým Jiřího Mičánka čeká největší konkurence v historii seriálu

16/04/2024

52 vozů na trati. Číslo, které dělá z Lamborghini Super Trofeo Europe nejprestižnější a nejobsazenější šampionát na kontinentu. Dva vozy ve startovním poli vyjedou o víkendu na Imole do sezóny v barvách týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra s dvěma posádkami – Bronislavem Formánkem a Štefanem Rosinou a dvojicí Jáchym Galáš – Matěj Pavlíček.

„Máme najeto spoustu kilometrů, dali jsme do testů spoustu energie i času. Chtěli jsme, aby obě posádky měly čas se spolu sžít a najít vyhovující nastavení aut,“ popisuje manažer týmu Jiří Mičánek jr.

A pochvaluje si i atmosféru v týmu. „Mezi jezdci je cítit velká synergie, je to dané i tím, že jsou si věkově podobní, výhoda je i to, že nám odpadla jazyková bariéra,“ připomíná Jiří Mičánek fakt, že jezdecká čtveřice bude ryze česko-slovenská.

Do Super Trofeo tým totiž posílá dvojici juniorských jezdců Galáše s Pavlíčkem, kteří loni ovládli ESET Cup, stálici týmu Formánka pak doplnil extrémně zkušený slovenský pilot Štefan Rosina. „Vnímám to tak, že jsem v týmu spíš starší, takže mojí rolí bude i odevzdat zkušenosti ostatním jezdcům. Na auto jsem si zvykl hodně rychle, za čtyři dny testů jsme najezdili hodně kilometrů, stále se ale mám co učit,“ říká šestatřicetiletý jezdec.

Spolupráci s Rosinou si pochvaluje i Bronislav Formánek. „Sedí mi Štofiho jízdní styl, dokáže mi ve spoustě věcí pomoct a sbírám díky němu další zkušenosti. Věřím, že bychom mohli jet rychle,“ říká s tím, že Imola mu sedí, zároveň k ní má respekt po předloňské nehodě v testování. „Naším cílem je jet o pódium.“

Pro loňské juniorské šampiony středoevropského mistrovství FIA CEZ Jáchyma Galáše a Matěje Pavlíčka bude premiéra na Imole především testem toho, jak se dokážou popasovat s obrovským provozem na dráze a extrémně vyrovnaným startovním polem. „Klíčová bude kvalifikace, ta bude rozhodovat závody. Na Imole to platí ještě víc, trať je docela úzká a předjíždět tady bude těžké,“ uvědomuje si Galáš, který loňský středoevropský šampionát suverénně ovládl. Předsezónní testy pro oba jezdce znamenaly i první zkušenost s pneumatikami Hankook. „Překvapilo mě, že oproti Michelin, na které jsme zvyklí, to není takový rozdíl. Největší je v životnosti, poznat to půjde hlavně na konci druhého stintu,“ říká Matěj Pavlíček. „Těším se, zároveň cítím zdravou nervozitu,“ dodává.

Důležitost kvalifikace si uvědomuje i Jiří Mičánek. Pořadatelé oproti loňskému roku udělali významnou změnu v jejím formátu právě kvůli počtu aut na trati – na kvalifikaci sice bude méně času, nově ale pojedou odděleně profesionální kategorie PRO a PRO-AM, kam spadají i obě posádky Mičánek Motorsport powered by Buggyra. „Díky tomu bude menší riziko, že nás v rychlém kole někdo zpomalí,“ vysvětluje Jiří Mičánek.

Šestidílný podnik odstartuje dvojicí závodů na Imole v sobotu 20. dubna a v neděli 21. dubna.