Poprvé v historii postaví tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra na jeden startovní rošt hned tři své vozy Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2. Stane se tak v Brně na Masaryk Racing Days, které uzavřou letošní středoevropskou okruhovou sezonu.
„Máme za sebou hektický týden a čeká nás hektický víkend,“ konstatuje s úsměvem manažer týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra Jiří Mičánek jr. Naráží přitom hned na dvě věci – samotnému startu všech tří týmových aut na brněnském automotodromu předcházelo několik dní náročné přípravy.
Dvě ze tří aut totiž tým dostal ze Sant´ Agaty Bolognese, kde sídlí továrna Lamborghini, teprve před pár dny. „V posledních dvou závodech seriálu Lamborghini Super Trofeo Europe jsme přišli o dvě auta, u třetího jsme museli měnit motor. Takže bez nadsázky budeme mít na startu vlastně tři nová auta. Poslední jsme dostali v úterý v deset dopoledne, den nám zabraly polepy do týmových barev a další den setup, tak abychom mohli ve čtvrtek být na trati,“ vypočítává maratonskou přípravu Jiří Mičánek.
Týmový šéf vyšle všechny tři vozy do dvou sprintů, jedno auto pak pojede i sobotní hodinovou vytrvalost. „Na sprintech jsme se domluvili s Pepou Zárubou, který by měl jednoznačně jet na vítězství ve své kategorii. Kurt Wagner už jeden závod jel letos na jaře na Hungaroringu a byl na podiu, o přední pozice by měl usilovat i nyní. Třetím jezdcem pak bude Libor Dvořáček,“ odhaluje sestavu Jiří Mičánek. Do vytrvalostního závodu pak vyrazí Wagner s Dvořáčkem, kteří jsou týmovými parťáky ve stejném formátu závodů i v Lamborghini Super Trofeo.
Josef Záruba se do kokpitu Huracánu vrátí po tříměsíční pauze, během které se stal otcem . „Je to domácí závod, na okruh mám vzpomínky z let, kdy jsem si tam dojel pro titul. Takže jsem moc rád, že jsme se s Jirkou domluvili, že za tým pojedu,“ říká Záruba. Radost mu dělá i předpověď počasí. „Je mi jasné, že fanoušky déšť nepotěší, ale zase se mohou těšit na mnohem atraktivnější závod. A pro mě je to dobrá zpráva, s Huracánem se na mokru jezdí skvěle,“ doplnil s tím, že určitě bude chtít jet o vítězství ve třídě GTC, kde se kromě týmových kolegů s Huracány potká podle předběžné startovní listiny i s dalším Lamborghini Dennise Waszka a flotilou vozů Porsche.
Tři auta na jednom gridu jsou i pro profesionální tým, jako je Mičánek Motorsport powered by Buggyra, logistický oříšek. „Je to náročné na koordinaci i personál. Ale je to náš domácí závod, máme výhodu, že nemusíme nikam testovat a máme i zázemí dílny hned vedle paddocku. Věřím ale, že se nám teď krizové situace vyhnou a my si víkend užijeme naplno,“ doufám šéf týmu.
I proto, že do Brna za ním míří desítky partnerů a přátel. „V poslední době jsme na domácí závody a obecně na zónové mistrovství FIA CEZ neměli moc štěstí, obvykle se nám krylo s našimi prioritními závody. Jsem moc rád, že to letos vyjde a že se budeme moci se všemi zase potkat.“ To je také důvod, proč tentokrát Jiří Mičánek přenechá závodní volant jiným jezdcům, i když na jaře na Hungaroringu do kokpitu usedl a s Bronislavem Formánkem po napínavém souboji v závěru závodu ovládli třídu GTC a celkově byli druzí.
Závodním víkendem Masaryk Racing Days vyvrcholí i sezona na Masarykově okruhu. Kromě zónového mistrovství FIA CEZ se mohou fanoušci těšit třeba na sérii BOSS GP, kde se na trati představí monoposty F1 a GP2.